Jupiler
Frondeur
|
Posté le: Sam Déc 13, 2014 9:03 pm Sujet du message: |
|
Jupiler a écrit: | chris6 a écrit: | Me either but did not wanted to answer because of thinking its my fault...  |
Sorry if I wasn't clear
Turn+wheel+advance straight+conform= allowed
What happened to me was
Turn+advance straight+wheel+conform= which I am assuming not allowed
Si c'est plus facile je peu expliquer en francaise mais ici je pense que la question Est plutot si la version anglaise on fait explique preciisement le fait que le pivot dois se fair au debut de la charge. Mon group est convancu que parce que les regles en anglais dis que le pivot est part integrale de la charge on peut la faire n'importe a quel moment une fois que la charge a commence. Les regles en anglais sont ambigues sur le point de quand est que le pivot peu se faire... |
Wow that really came out Franglais, sorry that's what happens when you write fast and not revise what you wrote... |
|
Rosbif
Signifer
|
Posté le: Dim Déc 14, 2014 8:59 am Sujet du message: |
|
Jupiler a écrit: | Mon group est convancu que parce que les regles en anglais dis que le pivot est part integrale de la charge on peut la faire n'importe a quel moment une fois que la charge a commence. |
I do not agree. The rules say, "A charge consists of an advance directly forward towards the enemy. At the beginning of a charge, it is also possible to wheel, etc ..." |
|
chris6
Vétéran
|
Posté le: Dim Déc 14, 2014 1:26 pm Sujet du message: |
|
Still, dont forget about the conforming after the contact following the charge move. This conforming can be a wheel up to one MU. |
|
JLouis
Légionaire
|
Posté le: Lun Déc 15, 2014 1:17 pm Sujet du message: |
|
Jupiler,
Changing the direction of a charge once it has started is prohibited (p.36 up right).
Don't forget : there are restrictions for front, flank or rear contacts (p.51 right). Your opponent can't attack your flank if he doesn't start charge movement in your flank. |
|