Art De La Guerre
Bienvenue sur le forum de discussion de la règle de jeu l'Art De La Guerre
 
FAQFAQ RechercherRechercher Liste des MembresListe des Membres Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs S'enregistrerS'enregistrer
ProfilProfil Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés ConnexionConnexion
Blocked evade - interpenetration
Page 2 sur 2 Aller à la page Précédente  1, 2
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet
 Art De La Guerre Index du Forum > Rules question V4
Auteur Message
Neep
Signifer


Inscrit le: 09 Jan 2023
Messages: 325
MessagePosté le: Ven Nov 22, 2024 1:01 am    Sujet du message: Répondre en citant
Yeah I muffed that a bit.
The evading unit must have more than 1UD left (otherwise it has no need of wheeling) and less than 1.5UD (which will bring it a full 90 degrees and perpendicular).
Hitting the flank will be outside of the ZoC, but usually not creating a lot of exposure. Hitting the rear, which I believe is always a choice, will, IIUC, be a partial conformation because of the special case rules, and likewise not creating a lot of exposure.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Andy Fyfe
Auxiliaire


Inscrit le: 14 Fév 2024
Messages: 91
MessagePosté le: Ven Nov 22, 2024 7:42 am    Sujet du message: Répondre en citant
Neep a écrit:
Yeah I muffed that a bit.
The evading unit must have more than 1UD left (otherwise it has no need of wheeling) and less than 1.5UD (which will bring it a full 90 degrees and perpendicular).
Hitting the flank will be outside of the ZoC, but usually not creating a lot of exposure. Hitting the rear, which I believe is always a choice, will, IIUC, be a partial conformation because of the special case rules, and likewise not creating a lot of exposure.


Conforming to the evaders rear will create a lot of exposure. It will leave the charger flank-on to a formed unit which is never good.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Neep
Signifer


Inscrit le: 09 Jan 2023
Messages: 325
MessagePosté le: Ven Nov 22, 2024 1:14 pm    Sujet du message: Répondre en citant
Full conformation yes, but I suggest that you cannot displace within the "obstacle" unit's ZoC which becomes the MTE the instance you enter it. The charger has one point of contact on the evader and another on the obstacle ZoC in partial conformation and therefore is more or less square to the enemy.

Furthermore, you then have the opportunity to pursue 1UD forward without restriction, and then conform, which will lock down the opposition.

This is all concerning LI which will auto-rout. It's unclear when ZoC extend through other types .


Dernière édition par Neep le Ven Nov 22, 2024 7:24 pm; édité 1 fois
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Mark G Fry
Légat


Inscrit le: 15 Juin 2017
Messages: 596
Localisation: Bristol, UK
MessagePosté le: Ven Nov 22, 2024 7:06 pm    Sujet du message: Répondre en citant
Neep a écrit:
Full conformation yes, but I suggest that you cannot displace within the "obstacle" unit's ZoC which becomes the MTE the instance you enter it. The pursuer has one point of contact on the evader and another on the obstacle ZoC in partial conformation and therefore is more or less square to the enemy.

Furthermore, you then have the opportunity to pursue 1UD forward without restriction, and then conform, which will lock down the opposition.

This is all concerning LI which will auto-rout. It's unclear when ZoC extend through other types .


I thought evading units were exempt from any ZoC restrictions?

But I might be wrong of course Smile
_________________
'He could have lived a risk-free, moneyed life, but he preferred to whittle away his fortune on warfare.' Xenophon, The Anabasis
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Neep
Signifer


Inscrit le: 09 Jan 2023
Messages: 325
MessagePosté le: Ven Nov 22, 2024 7:24 pm    Sujet du message: Répondre en citant
Evaders yes, chargers no.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
  
 Art De La Guerre Index du Forum > Rules question V4
Page 2 sur 2 Aller à la page Précédente  1, 2
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet Toutes les heures sont au format GMT

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum