Orion
Gladiateur
|
Posté le: Mar Mar 11, 2025 7:07 pm Sujet du message: Ghulams Turcs |
|
Bonjour à tous
Pour une armée Ghaznevide je cherche à représenter les Ghulams Turcs (Cavalerie Arc)
J'ai regardé les figurines essex, mais elles me paraissent nettement plus impact (Lance) que Arc
avez vous une solution (essex ou autres) qui seraient plus représentatives de cette Cavalerie Arc?...
Cordialement
Renaud _________________ Membre du club ACHILLE, mais sans le talent ... |
|
Mark G Fry
Légat

|
Posté le: Jeu Mar 13, 2025 12:27 pm Sujet du message: |
|
Orion a écrit: | Bonjour à tous
Pour une armée Ghaznevide je cherche à représenter les Ghulams Turcs (Cavalerie Arc)
J'ai regardé les figurines essex, mais elles me paraissent nettement plus impact (Lance) que Arc
avez vous une solution (essex ou autres) qui seraient plus représentatives de cette Cavalerie Arc?...
Cordialement
Renaud |
Hi Renaud
The Essex Ghaznavids are nice - I use them as my Ghaznavid elite Guard Ghulam cavalry, as their spears help to differentiate them from the other Ghulams.
You could also try Essex - CRU50 Armoured Horse Archer with separate shield. Suitable for most Middle-Eastern armies, assorted poses (in the 15mm Crusader range).
They mix well with CRU52 Ilkhanid Mongol Armoured Horse Archers, assorted (these are not overly 'mongol' in appearance) and even a few EMED26 Russian 1300-1500: Heavy Cavalry with Bow.
If you are looking for alternatives to Essex - Outpost Miniatures are now available again (on eBay) & do some very nice Arab/Muslim medieval Ghulams - just do a search on Outpost Wargames Services or try: https://www.ebay.co.uk/itm/285881986299 and then search their shop. They also have a range of nice Islamic infantry as well.
Cheers
Mark _________________ 'He could have lived a risk-free, moneyed life, but he preferred to whittle away his fortune on warfare.' Xenophon, The Anabasis |
|
Orion
Gladiateur
|
Posté le: Sam Mar 15, 2025 9:12 am Sujet du message: |
|
Thank you very much Mark for these very good advices
I'm going to go with an Essex AEA20 Ghaznavid Heavy Cavalry / HSA18 Assorted Armoured Horse Archers / CRU50 Armoured Horse Archer mix. It will be perfect for what I'm looking for
Thanks again
Sincerely
Renaud _________________ Membre du club ACHILLE, mais sans le talent ... |
|
berni
Gladiateur
|
Posté le: Sam Avr 12, 2025 12:57 pm Sujet du message: |
|
Et sinon il y a les légions heroica, il me reste quelques blisters, dites moi si intéressé, combien en auriez-vous besoin ? |
|
Mark G Fry
Légat

|
Posté le: Dim Avr 13, 2025 8:21 pm Sujet du message: |
|
berni a écrit: | Et sinon il y a les légions heroica, il me reste quelques blisters, dites moi si intéressé, combien en auriez-vous besoin ? |
Hi - I would be interested in these, if you still have some for sale?
And any infantry?
Thank you
Mark _________________ 'He could have lived a risk-free, moneyed life, but he preferred to whittle away his fortune on warfare.' Xenophon, The Anabasis |
|