Art De La Guerre
Bienvenue sur le forum de discussion de la règle de jeu l'Art De La Guerre

FAQFAQ RechercherRechercher Liste des MembresListe des Membres Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs S'enregistrerS'enregistrer
ProfilProfil Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés ConnexionConnexion
Impact
Page 1 sur 1
 Art De La Guerre Index du Forum > Rules questions V3
Auteur Message
Stephen
Archer

MessagePosté le: Lun Juin 13, 2016 1:30 pm    Sujet du message: Impact Répondre en citant
On page 20 of the English rules translation, it provides as follows under Medium Cavalry: "Add +1 in first phase vs MI except if cavalry already has impact."

Is this +1a bonus for impact giving the cavalry a Furious Charge against MI under the second bullet below "Furious Charge" on page 58?

Does a Roman HI unit with impact which is not impetuous get a +1 for impact to melee if it frontally charges a Gallic Warband? How about if it is frontally charged by a Gallic warband. The rule on page 17 under impact suggests that it gets both.

The rules on Page 13 under "Medium Swordsmen" and "Heavy Swordsmen" provide for the cancellation of the impact of "impetuous infantry" when the swordsmen receive the charge on their front.

A literal ruling of the rule on Page 17 seems to indicate that the Gauls also receive the +1 for Impact as the Romans did not "receive the charge on their front edge" but instead initiated the charge.

These issues actually come up with some frequency when Mithridates faces Vercingetorix.
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un e-mail
Commodore
Magister Militum

MessagePosté le: Lun Juin 13, 2016 2:11 pm    Sujet du message: Répondre en citant
My answers:
case 1): no furious charge given, it is not an impact capacty given to the cavalry against MI, however cavalry still have furious charge against bowmen (LMI)
case 2): if the roman HI charge gallic, both have impact. If gallic charge the roman HI, only the roman have impact, the gallic loose his one. However, in both situation, the gallic keep the furious charge effect.
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Stephen
Archer

MessagePosté le: Lun Juin 13, 2016 2:34 pm    Sujet du message: Impact Répondre en citant
Je vous donne ma temoigne de reconnaissance pour la response si vite. Je pense le regle est comme vous avez dire.
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un e-mail
Hazelbark
Magister Militum

MessagePosté le: Lun Juin 13, 2016 6:38 pm    Sujet du message: Re: Impact Répondre en citant
Stephen a écrit:
Je vous donne ma temoigne de reconnaissance pour la response si vite. Je pense le regle est comme vous avez dire.

Correct the Commodore is correct.
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé

Art De La Guerre Index du Forum > Rules questions V3
Page 1 sur 1
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet Toutes les heures sont au format GMT

Sauter vers: